Ford Mustang Mach-E GT -mallin hinnat on julkaistu ja auto on nyt tilattavissa

16.7.2021

Ford Mustang Mach-E GT -mallissa on siihen erityisesti säädetty jousitus ja jarrut sekä uusi rata-ajoon tarkoitettu Untamed Plus -ajotila. Mallin 487 hevosvoiman teho ja 860 Nm vääntö nostavat Fordin tunnetusti erinomaiset ajo-ominaisuudet vielä uudelle tasolle. Auto kiihtyy 100 km/h nopeuteen 3,7 sekunnissa. Premium-ominaisuuksiin kuuluvat ainutlaatuinen korimuotoilu, Cyber Orange ja Grabber Blue -ulkovärit sekä vakiovarusteiset MagneRide® -jousitus, 20” kevytmetallivanteet ja Ford Performance -istuimet.


9.7.2021 – Fordin täyssähköisen SUV-mallin tehokkain versio, Ford Mustang Mach-E GT, on nyt tilattavissa Euroopassa. Ensimmäiset autot saapuvat Eurooppaan loppuvuodesta.


Launch Edition -malli käynnistää Mustang Mach-E GT:n tuotannon ja myynnin

Ensimmäisten tuotantokuukausien aikana valmistetaan erikoisvarusteltua ja -hinnoiteltua Mustang Mach-E GT Launch Edition -mallia, jonka hintaan sisältyvät koriväri Dark Matter Grey ja lasikatto. Lisäksi Launch Editioniin on saatavana vain Mustang Mach-E GT -malliin tarjolla olevat houkuttelevasti hinnoitellut korivärit Grabber Blue ja Cyber Orange. Launch Edition -mallin tuotannon loputtua mallin värivalikoima laajenee.

Launch Edition -mallin hinta on alkaen 81 115,98 euroa. Auto on nyt tilattavissa Fordin nettisivujen kautta.


Urheilullista reagointia ja ketteryyttä sekä radalle että arkikäyttöön

Mustang Mach-E GT -mallissa on enemmän vääntöä kuin missään Euroopassa aiemmin myydyssä tiekäyttöön valmistetussa Fordin tuotantomallissa. Auto kiihtyy nollasta sadan kilometrin tuntivauhtiin 3,7 sekunnissa ja on Fordin kaikkien aikojen nopeimmin kiihtyvä viisipaikkainen auto Euroopassa.

Kaksi moottoria, nelivetojärjestelmä, täyssähköinen voimansiirto, vakiovarusteena oleva edistyksellinen MagneRide® 2 adaptiivinen jousitus ja erittäin tehokas Brembon jarrujärjestelmä takaavat urheiluauton reagointikyvyn ja ketteryyden. Lisäksi Mustang Mach‑E GT -mallin voimansiirron kalibrointi jakaa suuremman osan väännöstä takarenkaille verrattuna muihin Mustang Mach-E -nelivetomalleihin. Erityisesti Mustang Mach-E Gt -mallia varten suunnitellut renkaat varmistavat tehokkaan väännön ja pidon tien pinnassa.

Myös uusi Untamed Plus -ajotila 3 on suunniteltu tasaamaan voimansiirtoa radalla ja näin varmistamaan tasaiset kierrosajat. Samalla pitoa ja luistonestoa säädellään entistä jännittävämmän ajokokemuksen aikaansaamiseksi siellä, missä säännökset ja olosuhteet sen sallivat.

“Mustang Mach-E GT osoittaa täyssähköisen voimansiirron todellisen potentiaalin,” sanoo Geert van Noyen, Manager, Vehicle Dynamics, Ford of Europe. “Tämä on hienostunut, premiumluokan viisipaikkainen SUV, jolla on superauton kiihtyvyys ja nollapäästöt – yhdistelmä, josta pystyin vain uneksimaan aloittaessani uraani 30 vuotta sitten.”


Päätähuimaava vakiovarustelu

Mustang Mach-E GT -mallin vakiovarusteiden lista on vaikuttava. GT-mallissa on Mustang Mach-E AWD-nelivetomallin varusteiden lisäksi vakiona

  • 20” kevytmetallivanteet Pirellin 245/45R20 renkailla
  • MagneRide® -iskunvaimennus
  • Brembon etujarrulevyt (suuremmat kuin muissa Mach-E -malleissa)
  • Urheilulliset Ford Performance -istuimet Sensico-verhoilulla
  • Musta kontrastikatto
  • GT-korinmuotoilusarja
  • GT-etusäleikkö
  • GT-logo auto takana (ei AWD-logoa)
  • Korinväriset pyöränkaaret
  • GT-sisätilasomisteet
  • GT-kynnyslistat
  • B&O-premium -äänentoistojärjestelmä, sis. 10 kaiutinta
  • Handsfree-takaluukku
  • Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
  • Automaattinen pysäköintiavustin
  • 360° kamera

Vain GT-malliin saatavat Grabber Blue ja Cyber Orange -korivärit ja ainutlaatuinen korimuotoilu tekevät mallin tyylikkäästä ja voimakkaasta muotoilusta entistä erottuvamman säilyttäen kuitenkin maailman myydyimmän urheiluauton tunnistettavat piirteet.

Mustang Mach-E GT:ssä on vakiona 98 kWh akku, josta on käytettävissä 88 kWh. Auton toimintamatka on jopa 500 km (WLTP)4, minkä ansiosta täyssähköisestä ajosta voi nauttia rauhallisin mielin. Ladattaessa 150 kW suurteholatausasemalla, autoon saa ladattua keskimäärin 97 kilometriä toimintamatkaa noin 10 minuutissa, ja lataaminen 10 prosentin varaustilasta 80 prosentin tasolle kestää noin 45 minuuttia. 5


Sähköistä ajonautintoa

Mustang Mach-E GT -mallin kaksi vaihtovirtamoottoria ohjaavat voimaa erikseen etu- ja takapyörille ja tuottavat yhteensä tehoa 487 hv ja vääntöä 860 Nm 6 – vääntöä on lähes 15 prosenttia enemmän kuin Ford GT -superautossa.

Täysin uusi öljyjäähdytteinen, kestomagneettinen ja tahdistettu takamoottori saavuttaa huippuväännön 0,5 sekunnissa. Nelivetomallin edessä oleva moottori tuottaa itsenäisesti lisävoimaa, vääntöä ja pitoa etupyörille ja takaa näin tasaisen kiihtyvyyden sekä erinomaiset kaarreajo-ominaisuudet.

Voimansiirto on säädetty lisäämään vääntömomentin jakautumista asteittain taaksepäin ajotiloissa Whisper, Active ja Untamed. Ajotilojen ansiosta auton luonteen voi säätää rauhalliseksi, etuvetopainotteiseksi tai dynaamisen urheilulliseksi.

Mustang Mach‑E GT -mallissa on yksinomaan tähän malliin saatava Untamed Plus -ajotila. Ajotilassa on Untamed-ajotilaan verrattuna terävämpi ohjaus, parempi kaasuvaste, jäykempi jousitus, simuloidut pienemmälle vaihteelle vaihdot ja auton sisätiloihin voimakkaammin kuuluva moottoriääni. Lisäksi Plus-ominaisuus kalibroi voimansiirron tuottamaan yhtenäisen tehon ja väännön suorituskykyiseen rata-ajoon. Ajotila rajoittaa myös ajonvakautus- ja luistonestojärjestelmän toimintaa rata-ajossa.

Vakiovarusteinen MagneRide® adaptiivinen jousitus on erityisesti säädetty eurooppalaisille teille ja vastaamaan asiakkaiden odotuksia. Järjestelmä valvoo sähköisesti iskunvaimentimien sisällä olevaa magnetoreologista nestettä, jotta se voi reagoida oikea-aikaisesti muuttuviin tieolosuhteisiin ja säätää ajoneuvon luonnetta saumattomasti valitun ajotilan mukaiseksi.

Mustang Mach-E GT -mallin jarrut ja renkaat ovat ainutlaatuiset. Malliin räätälöidyn Pirellin kesärenkaan koko on 245/45 R20, ja se on erityisesti valittu täydentämään auton suurempaa tehoa ja nelivedon suorituskykyä. Renkaat on sovitettu 8” levyisille vanteille, jotka ovat tuuman leveämmät kuin vakiomallisissa Mustang Mach-E -autoissa. Ainutlaatuiset renkaat tarjoavat poikkeuksellista pitoa ja vakautta urheiluauton käsittelyyn. Autossa on lisäksi Mustang Mach-E -mallien suurimmat Brembon ilmastoidut etujarrulevyt, joiden halkaisija on 385 mm.

“Tavoitteemme oli luoda Mustang Mach-E GT, joka täyttää aidosti ikonisen Mustang-urheiluauton ajo-ominaisuudet. Ja juuri tämä lopputulos saavutettiin,” van Noyen jatkaa. “Kun yhdistimme nelivetoteknologian, MagneRide® jousituksen, lattian alle sijoitetun akun ansiosta saavutetun matalan painopisteen ja poikkeuksellisen rengaspidon, saimme aikaiseksi tämän kokoiselle autolle merkittävän hyvän hallittavuuden ja ketteryyden.”


Äärimmäisen houkutteleva ulkonäkö

Premiumtason vakiovarustelu lisää Mustang Mach-E GT:n houkuttelevuutta ja täydentää täyssähköisen ajamisen hienostuneisuutta.

Grabber Blue ja Cyber Orange -korivärien lisäksi uudessa mallissa on korinväriset pyöränkaaret, vain tämän mallin etusäleikköön saatava polykarboniitista valmistettu Dark Matter Grey -värinen etusäleikkö, jossa on 3D-efekti sekä ainutlaatuinen etupuskurin muotoilu ilmanottoaukkoineen ja spoilereineen.

Vain Mustang Mach-E GT -malliin saatavissa 20” kevytmetallivanteissa on koneellinen viimeistely ja korkeakiiltoiset mustat syvennykset. Muihin ulkoisiin yksityiskohtiin kuuluvat muun muassa Shadow Black -värinen katto, Pillar Black -väriset taustapeilit ovissa ja Colorado Red -väriset jarrusatulat.

Tilavassa ja ergonomisessa ohjaamossa on muista Mustang Mach-E -malleista tuttu 15,5” kokoinen Full HD -kosketusnäyttö, jonka avulla hallinnoidaan Fordin seuraavan sukupolven SYNC-tietoviihdejärjestelmää 7. Järjestelmä oppii tuntemaan kuljettajan tavat ja tekee niiden perusteella älykkäitä ehdotuksia.

Muotoillut Ford Performance -urheiluistuimet on suunniteltu tukemaan kuljettajia urheilullisessa ajossa ja ne on verhoiltu pehmeällä keinonahalla, kuten ohjauspyöräkin. Mukavuusominaisuuksiin kuuluvat 10 kaiuttimen B&O-äänentoistojärjestelmä ja takaluukun handsfree-toiminto, jonka ansiosta 402-litraisen tavaratilan8 saa auki helposti. Malliin on saatavana myös valinnaisvarusteinen panoraamalasikatto.

Mustang Mach-E GT -mallissa on vakiona edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita, kuten älykäs vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnolla ja kaistavahdilla 8, kaistanpitoavustin, jossa on kuolleen kulman varoitin, 9 aktiivinen pysäköintiavustin 2.09 ja törmäyksenestoavustin hätäjarrutustoiminnolla. 9

Mielenrauhaa matkustamiseen tarjoaa alan johtava FordPass-latausverkosto, joka takaa saumattoman ja integroidun pääsyn latausasemille ympäri Eurooppaa.

“Mustang Mach-E:n esittely oli valtava askel matkallamme kohti sähköistä tulevaisuutta, ja häly sen ympärillä on ollut uskomatonta, myynti- ja palkintomenestyksineen ympäri Eurooppaa,” sanoo This Woelpern, General Manager, Imports, Ford of Europe. “Mustang Mach-E GT on vieläkin jännittävämpi ja vie Fordin osaamisen käytännöllisten ja loistavilla ajo-ominaisuuksilla varustettujen henkilö- ja maastoautojen valmistamisessa uudelle, täyssähköiselle aikakaudelle.”


Ota yhteyttä Tilaa uutiskirje


1 Fordin testidatan mukaan. Perustuu testausmenetelmään, jossa käytetään yhden jalan ns. rullaavaa lähtöä.

2 MagneRide® on BWI Groupin tavaramerkki.

3 Vain ratakäytössä.

4 Ilmoitettu WLTP-mittaustavan mukainen polttoaineen/energiankulutus määritellään Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksessa (EY) 715/2007 ja komission asetuksessa (EU) 2017/1151 sekä niiden viimeisimmissä lisäyksissä ilmoitettujen teknisten vaatimusten ja tietojen mukaisesti. Sovellettava vakiotestausmenetelmä mahdollistaa vertailun eri ajoneuvotyyppien ja eri valmistajien välillä.

5 Toimintamatka ja latausaika perustuvat valmistajan testituloksiin ja laskelmiin WLTP-mukaisella mittaustavala. Arvioitu lisätoimintamatka perustuu ensimmäisen kymmenen minuutin aikana tapahtuvaan latauksen alkaen siitä, kun auto alkaa ottaa latausta vastaan. Latausteho laskee akun saavuttaessa täyden kapasiteetin. Tulokset voivat vaihdella latausajan ja ladattavan akun lataustilan mukaan. Todelliseen toimintamatkaan vaikuttavat ulkoiset tekijät kuten ajotapa, auton huollot sekä litiumioniakun ikä ja kunto.

6 Laskettu sähkömoottorin ja akun huipputeholla. Tulokset voivat vaihdella.

7 Älä aja, jos ajon aikana on häiriötekijöitä. Käytä ääniohjattuja toimintoja aina, kun se on mahdollista. Älä käytä mobiililaitteita ajon aikana.

8 Mittausstandardi V210-2.

9 Kuljettajaa avustavat teknologiat ovat lisäominaisuus eivätkä korvaa kuljettajan tarkkaavaisuutta, arviointia tai tarvetta hallita autoa. Ne eivät myöskään korvaa turvallista ajotapaa. Lisätietoa ja rajoitukset löytyvät omistajan käsikirjasta.

Uutiset

Tarjoukset

Katso kaikki viimeisimmät tarjoukset FordStore Levoranta

Uutiset

Katso kaikki viimeisimmät uutiset FordStore Levoranta